Zmiany w inFakt.pl
Rząd zmienił w drodze rozporządzenia zasady prowadzenia podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów. Nowe zasady jej prowadzenia weszły w życie z dniem 11 maja 2013 roku i precyzują, jak dokumentować operacje dotyczące nieopłaconych kosztów. W związku z nowelizacją prawa podatkowego, system księgowości online inFakt również został zaktualizowany. Wdrożone zostały zupełnie nowe rozwiązania, zgodne ze wspominanym rozporządzeniem.
Zmniejszenie kosztów w związku z brakiem wpływów
Kosztem po stronie podatnika wpisanym w KPiR nie może być nieopłacony wydatek. Dlatego też w KPiR należy zmniejszyć koszty w związku z niezapłaconymi fakturami. Jeśli wydatek ujęto w grupie kosztów podatkowych, ale nie został on opłacony, a minęło:
- 30 dni od upływu terminu płatności,
- 90 dni od daty wystawienia faktur, na której termin płatności był dłuższy niż 60 dni,
Należy dokonać korekty kosztów podatkowych. Koszty ulegają zmniejszeniu o kwotę zaległej płatności. Aplikacja inFakt.pl pozwala na proste przeprowadzenie podobnej operacji księgowej w KPiR.
Aktualizacje aplikacji inFakt.pl
Wprowadzenie rozporządzenia w sprawie nowych zasad prowadzenia KPiR skutkowało zmianą w inFakt.pl. W aplikacji wprowadzono dokumenty księgowe wewnętrzne, w pełni zgodne z nowymi zasadami. Podlegają one automatycznemu wygenerowaniu w momencie, kiedy pojawia się sytuacja nakazująca zmniejszyć koszty, zwiększyć przychody lub zwiększyć koszty.
0 komentarzy