Certyfikat „Bezpieczna faktura” w iFirma.pl
Księgowość internetowa udostępniona użytkownikom przez iFirma.pl pozwala na wystawianie faktur sprzedażowych oraz ich wysyłkę w trybie online do zdefiniowanych adresatów. Przedsiębiorca może mieć przy tym pewność, że jego dokumenty są solidnie chronione, dzięki certyfikatowi „Bezpieczna faktura”. Na czym on polega?
Jak działa certyfikat „Bezpieczna Firma”
Wszystkie faktury, jakie użytkownicy księgowości online wysyłają ze swojego konta w serwisie iFirma.pl, są zabezpieczane przy użyciu certyfikatu Enterprise ID. Zapewnia on wiarygodną identyfikację nadawcy wiadomości i jest powszechnie rozpoznawalny oraz akceptowalny w sieci. Rozszerzona wersja certyfikatu Enterprise ID pozwala na potwierdzanie:
- tożsamości właściciela firmy,
- adresu e-mail,
- danych firmowych.
Certyfikat „Bezpieczna faktura” zabezpiecza dokumenty w postaci e-faktur oraz PDF, czyli dokładnie takie same, jak wykorzystywane w księgowości internetowej iFirma.pl. Jednocześnie zabezpiecza sam e-mail i daje gwarancję odpowiedzialności finansowej.
Korzyści dla odbiorcy i nadawcy
Dzięki zastosowanemu w systemie iFirma.pl certyfikatowi bezpieczeństwa, zarówno adresat, jak i wystawca faktury mogą mieć pewność, że dokument będzie zawsze dostępny dla nich w niezmienionej formie. Innymi słowy, każdy dokument lub e-mail wysyłany z certyfikatem „Bezpieczna faktura” nie może być modyfikowany przez osoby trzecie, dlatego chroni korespondencję firmową przed przechwyceniem jej lub sfałszowaniem przez niepożądane podmioty.
Wysłana faktura z takim certyfikatem trafia na adres mailowy odbiorcy ze statusem „zaufana wiadomość”. Zabezpieczenia tego samego rodzaju – Enterprise ID są stosowane również przez banki.
0 komentarzy